آپولو بلاگ

اینستاگرام و دیگر هیچ ...

آنالیز پروفایل و بازاریابی در اینستاگرام

آنالیز پروفایل و بازاریابی در اینستاگرام

آنالیز پروفایل و بازاریابی در اینستاگرام


در صورتی که شما فعالیت کسب و کار خود را در اینستاگرام گسترش داده اید و یا تنها کسب و کاری در اینستاگرام دارید ، مسلما داشتن آمار و اطلاعات و آنالیز داده ها در اکانت اینستاگرام کمک بسیار زیادی در اداره صحیح صفحه شما می کند شما می توانید نیازها و سلایق متفاوت فالوورهای خود را شناسایی کنید و بازاریابی صحیح تری انجام دهید این آمار اطلاعات هر چه دقیق تر و با جزئیات بیشتری باشد کمک بیشتری به جامع هدف شما می کند و در نهایت استفاده از تمامی این اطلاعات و به کاربردن نتایج در تصمیم گیری های آتی باعث افزایش فالوور اینستاگرام ، افزایش لایک و افزایش ویو صفحه شما و به دنبال آن افزایش فروش و درآمد می انجامد ، به دلیل اهمیت این موضوع اینستاگرام ابزار آنالیز و یا Instagram Insights را در اکانت ها تجاری فعال نموده است که در این مقاله به توضیح آن می پردازیم.




برای استفاده از این امکان الزاما اکانت شما می بایست یک اکانت تجاری باشد ، جهت دریافت راهنمایی از نحوه تبدیل اکانت شخصی به اکانت تجاری می توانید به این قسمت مراجعه نمایید.


برای استفاه از ابزار تحلیلی اینستاگرام می بایست ابتدا به اکانت تجاری خود وارد شوید و بر روی علامت نمودار ضربه بزنید.




در این بخش ابتدا آمار اطلاعاتی در رابطه با تعداد فالوورهایی که در یک هفته گذشته کسب کرده اید و یا تعدادد فالوورهایی که در یک هفته گذشته از دست داده اید نمایش داده می شود ، همچنین آماری به تفکیک و با عناوین مختلف ارائه می گردد که اطلاعات آن به شرح زیر می باشد:


Impressions : این گزینه بیانگر تعداد دفعاتی است که پست شما در صفحه اکسپلورر به افراد مختلف نمایش داده شده است.


Reach : این گزینه تعداد کاربران منحصری که پست های شما را مشاهده کرده اند را نمایش می دهد.


Website Clicks : این گزینه تعداد کلیک هایی که بر روی لینک های موجود در پروفایل شما انجام شده است را نمایش می دهد.


Profile Visits : این گزینه تعداد دفعاتی که افراد از پروفایل شما دیدن کرده اند نمایش می دهد.


Followers : در این بخش آمار اطلاعات مفید و سودمندی برای برنامه ریز یهای آتی کسب و کار شما وجود دارد از جلمه نمایش آماری فالوورهای بدست آورده و یا آنفالوهای یک هفته یا یک ماه گذشته ، میانگین تعداد روزهایی که فالوورهای شما از اینستاگرام استفاده می کنند و ...



در پایین ترین بخش صفحه اصلی آنالیز گزینه ای به نام Followers مشاهده می شود که با انتخاب گزینه see more  اینستاگرام آماری حیرت انگیز و کاربردی از فالوورهای شما نمایش می دهد مانند : آمار جنسیتی فالوورها ، آمار سنی ، آمار جغرافیایی و یا حتی آمار روزها و ساعت هایی از هفته که فالوورهای شما در اینستاگرام فعال تر هستند .




همچنین شما می توانید آمار و اطلاعات آنالیز هر پست خود را به صورت جداگانه با انتخاب آن پست و انتخاب گزینه "View Insight" مشاهده کنید با انجام این کار بخش آنالیز پست با گزینهای زیر به شما نمایش داده می شود.
و یا در بخش معرفی برترین پست ها ، این گزینه را انتخاب نمایید.




Likes : تعداد لایک های آن پست خاص را نمایش می دهد.


Comments : تعداد نظرات ویا کامنت های ثبت شده برای آن پست را نمایش می دهد.


Saves : تعداد افرادی که این پست را دوست داشته و ذخیره نموده اند را نمایش می دهد.


Actions: در این بخش اعمال و رفتاری که هر کاربر پس از مشاهده پست شما انجام داده است را نمایش می دهد مانند کلیک بر روی پروفایل جهت مشاهده آن و یا کلیک بر روی لینک وب سایت و ....


Discovery :  عدد نمایش داده شده در این بخش یک ضریبی از تعداد افرادی که فالوور شما نمی باشند ولی پست شما را مشاهده کرده اند را اعلام میکند ، این گزینه یکی از آمار اطلاعات جذاب و کاربردی دیگر از سوی اینستاگرام است چرا که کمک بسیار زیادی برای توسعه کسب و کار شما می کند و درس گرفتن از این آمار و تحلیل دقیق آنها هر روز بر رشد صفحه شما و در نهایت کسب و کار و برند شما می شود ،  اینستاگرام همچنین علاوه بر آمار کلی به صورت تفکیک شده نمایش می دهد که این کاربران از چه طریقی پست شما را مشاهده کرده اند : مراجعه به پروفایل ، مشاهده در اکسپلورر و یا از طریق دیگر ....



با توجه به استقبال کاربران از امکان آنالیزگیر و کاربردی بودن این بخش برای اکثر کاربران ، اینستاگرام بخش تحلیلی برای استوری را نیز فعال نمود ، برای استفاده از آمار این بخش در صفحه اصلی اینستاگرام بر روی علامت نمودار کلیک کنید و صفحه را به طرف پایین جهت رسیدن به این بخش اسکرول کنید  ، شما می توانید آمار اطلاعات استوری های در حال نمایش و حتی استوری های قبلی و غیر فعال خود را مشاهده کنید.




آمار و اطلاعات نمایش داده شده در این بخش نیز شامل موارد زیر می باشد:


Impressions : این گزینه تعداد دفعاتی که استوری شما مشاهده شده است را اعلام می کند.


Reach : این گزینه نیز همانند بخش های قبلی تعداد افرادی که منحصرا استوری شما را دیده اند نمایش می دهد.


Taps Forward : این گزینه بیانگر تعداد افرادی است که استوری شما را جهت مشاهده استوری بعدی رد کرده اند.


Taps Back : این گزینه برعکس گزینه قبلی بیانگر تعداد دفعاتی است که کاربر برای مشاهده مجدد استوری شما به عقب برگشته است که این عمل ممکن است به دلیل جذابیت پست شما و یا زیاد بودن محتوا باشد.


Replies : این گزینه بیانگر تعداد کامنت هایی است که برای استوری شما ارسال شده است.


Swipe away : این گزینه آمار تعداد اشخاصی را نشان می دهد که استوری شما را رد کرده اند تا استوری اکانت بعدی را مشاهده کنند .


Exits :  این گزینه نیز آمار تعداد افرادی که با رسیدن به استوری اکانت شما به صورت کلی از بخش استور خارج شده اند تا به بخش های دیگری اینستاگرام دسترسی داشته باشند را نمایش می دهد.


نوشتن کامنت :